فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی
فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

5 اشتباه بزرگ در ارتباط با انتخاب کلمات عبور

مجموعه‌ ای از بهترین روش‌ ها برای حصول اطمینان از به سرقت رفتن داده‌ های‌ تان

1)-واژه‌های رایج و عمومی

 محافظت از حساب ای‌میل‌تان با استفاده از کلمه‌ی عبوری مثل password یکی از احمقانه‌ترین روش‌ها در ایمن‌سازی کامپیوتری است. و شما نباید از 12345678 یا qwerty یا football استفاده کنید. و برای هواداران فیلم‌های علمی / تخیلی نیز باید اشاره کنیم ncc1701d و starwars نیز کلمات عبور رایج و متداولی هستند که به راحتی حدس زده می‌شوند. البته این موضوع صدها- اگر نه میلیون‌ها- نفر را از به کارگیری این کلمات و عبارات باز نمی‌دارد. و بدون هیچ شک و شبهه‌ای آن‌ها تعجب می‌کنند که چرا آدرس ای‌میل‌‌شان به لیست تماس‌هایی که دارند اسپم ارسال می‌کند و چرا یک نفر دیگر 15 یونیتPlayStation 4 از حساب Amazon‌ آن‌ها سفارش داده است.

2)- تاریخ تولد

طول کدهای PIN اغلب فقط چهار دیجیت است بنابراین به نظر نمی‌رسد به خاطر سپردن چند تا از آن‌ها کار دشواری باشد. اما مردم هنوز هم برای انجام این کار با گرفتاری روبرو هستند و استفاده از تاریخ تولد خودشان یا افرادی که دوست‌شان دارند هنوز هم وسوسه‌کننده است. البته مشکل در این‌جا است که به عنوان مثال هر کسی که بتواند پروفایل فیس‌بوک شما را بببنید احتمالا تاریخ تولد شما را هم خواهد دید. همین موضوع درباره‌ی دوستان یا اعضای خانواده‌تان نیز مصداق دارد. یک هکر مصمم در پیدا کردن این نوع اطلاعات درباره‌ی شما هیچ مشکلی نخواهد داشت بنابراین استفاده از آن برای کلمات عبور یک ایده‌ی وحشتناک خواهد بود.

3)-مدیریت کلمات عبور

البته این روزها بسیاری از افراد از اهمیت داشتن کلمات عبور قدرتمند آگاه هستند و عبارات بسیار طولانی و پیچیده را به حساب‌های شخصی خود اختصاص می‌دهند. کار خوبی است. اما چگونه باید همه‌ی این‌ها را به خاطر سپرد؟ ساده است: همه‌ی آن‌ها را روی یک قطعه‌ کاغذ کوچک بنویسید و سپس آن را به مانیتور خود بچسبانید. خوب، البته آگاهی از کلمات عبوری که بدین شکل در معرض دید همه‌گان قرار دارد مثل آب خوردن است. آیا می‌خواهید قادر شوید تمام کلمات عبور طولانی را به خاطر بسپارید؟ شاید تلاش برای استفاده از یک مدیر کلمه‌ی عبور نظیر LastPass یا Roboform مفید باشد.

4)-بدون کلمه‌ی عبور

همیشه گزینه‌ی چشم‌پوشی کردن از کلمات عبور چه برای wi-fi، روتر، PC یا تلفن در اختیار شما قرار دارد. با این روش همه‌ی کاری که باید انجام دهید این است که مستقیما به سراغ چیزی که احتیاج دارید بروید و این کار را بدون هیچ مانع و رادعی انجام دهید. عالی است- البته اگر این واقعیت به شدت عظیم را نادیده بگیریم که این کار شما را در برابر حملات، سرقت داده‌ها و سایر خطرات و تهدیدات امنیتی بلا دفاع می‌کند. استفاده از یک کلمه‌ی عبور پیش‌فرض در تمام مواقع که به راحتی توسط هر کسی که به دنبال ایجاد دردسر یا سرقت از شما باشد قابل بهره‌برداری و سوء‌استفاده است، تقریبا به اندازه‌ی نداشتن کلمه‌ی عبور بد است.

5)-بدون سیستم

مرد عاقلی (Harry Hill) زمانی گفته بود:"شما باید یک سیستم داشته باشید". او احتمالا درباره‌ی کلمات عبور حرف نمی‌زده اما این توصیه‌ای کاملا ارزشمند است. اگر به کلمات عبور اعتماد ندارید یا اصولا آن‌ها را نمی‌خواهید درنتیجه یک روش خوب برای به خاطر سپردن تمامی کلمات عبور قدرتمند و متفاوت این است که سیستمی داشته باشید که فقط خودتان آن را بشناسید. به عنوان مثال شاید بتوانید دو حرف آخر وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید انتخاب کنید، اسم حیوان خانگی خود را به آن اضافه کنید، دو حرف اول وب‌سایت را به آن بیفزائید و سپس به عقب برگردید و همه‌ی Lها را با 1 عوض کنید و Oها را با صفر جایگزین نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.