فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی
فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

مقایسه HYPER-V 2012 R2 با VSPHERE 5.5

مقایسه HYPER-V 2012 R2 با VSPHERE 5.5

چندی پیش مایکروسافت و VMware از نسخه های جدید محصول مجازی خود رونمایی کردند و اکنون امکان مقایسه بین این دو محصول با نام های  Hyper-V 2012 R2 و vSphere 5.5 فراهم شده است.

vSphere 5.5 چندین اصلاح از نظر مقیاس پذیری (scalability) انجام داده است، از طرفی Microsoft Hyper-V 2012 به امکانات و ویژگی های موجود در نسخه های قبلی بهبود بخشیده است. در حال حاضر امکانات قدیمی Vmware مورد توجه مایکروسافت قرار گرفته و در نسخه جدیدHyper-V  لحاظ شده است. مانند cloning  و  disk resize (با امکان کاهش اندازه)

ما باید از چندین جهت عمل مقایسه را بین این دو مجازی سازی انجام دهیم و اعدادی که در جدول زیر نوشته شده است برای مقایسه این دو کافی نیست. ضمن اینکه حداقل حافظه برای هر دو متفاوت است مدیریت حافظه نیز برای هر دو فرق دارد. Vmware از تکنولوزی مختلف و Hyper-V فقط از حافظه داینامیک استفاده می کند. سخت افزار مورد نیاز برای هر دو تقریباً مشابه ولی فضایی که برای Hypervisor  نیاز است، متفاوت می باشد (Esxi  می تواند بر روی ۱ گیگا SD card یا  USB نصب شود.)

Scaling

سیستم منابع Hyper-V 2012 R2 Vs phere 5.5 Essential plus Vsphere 5.5 Enterprise plus Vsphere 5.5 Enterprise Plus
Host پردازنده منطقیLogical Processors ۳۲۰ ۳۲۰ ۳۲۰ ۳۲۰
Host حافظه فیزیکیPhysical Memory ۴TB ۴TB ۴TB ۴TB
Host پردازنده مجازی برای هر هاست  ۲۰۴۸ ۴۰۹۶ ۴۰۹۶ ۴۰۹۶
VM پردازنده مجازی برای هر ماشین مجازی ۶۴ ۸ ۸ ۶۴
VM حافظه برای ماشین مجازی ۱TB ۳۲GB ۱TB ۱TB
VM حداکثر دیسک مجازی ۶۴TB ۶۴TB- 1% ۶۴TB- 1% ۶۴TB- 1%
VM ماشین مجازی فعال ۱۰۲۴ ۵۱۲ ۵۱۲ ۵۱۲
Cluster بیشترین نود ۶۴ ۳۲ ۳۲
Cluster بیشترین ماشین مجازی ۸۰۰۰ ۴۰۰۰ ۴۰۰۰

حافظه پویا (Dynamic Memory) ابزار مجازی سازی Hyper-V است که این امکان را می دهد که از حافظه جانبی (RAM) استفاده کاراتری داشته باشید. با استفاده از حافظه پویا ، Hyper-V به حافظه جانبی به شکل یک منبع مشترک نگاه می کند که می تواند به صورت خودکار و در حالی که ماشین مجازی در حال اجراست دوباره تخصیص یابد.

توجه داشته باشید که ما می توانیم مقدار استاتیک از حافظه را به ماشین های مجازی اختصاص دهیم. کاربرد حافظه پویا لزوماً ضروری نیست ولی استفاده از آن کاراتر است. ضمن اینکه ترکیبی از حافظه استاتیک و پویا را می توانیم مورد استفاده قرار دهیم.

حافظه پویا مقدار حافظه موجود در ماشین مجازی را بسته به مقدار درخواست توسط ماشین مجازی و مقداری که مشخص کرده اید، تنظیم می کند. حافظه پویا در Hyper-V در windows server 2008 R2 SP1 موجود است ضمن اینکه می توان این امکان را برای سرویس دهی در رول Hyper-V در Windows server 2008 R2 یا برای Hyper-V server 2008 R2 نیز فعال کنید.

نتکو Setting-VM

Setting-VM

Startup RAM

دو نقش عمده در hyper-V ویندوز سرور ۲۰۱۲ ایفا می کند:

۱-اگر Dynamic Memory غیرفعال باشد، startup RAM به عنوان یک حافظه استاتیک عمل می کند.

۲-اگرDynamic Memory فعال باشد مقدار حافظه (RAM) مورد نیاز برای اجرای ماشین مجازی را نشان می دهد.

Minimum RAM (جدید)

حداقل حافظه جانبی مورد نیاز برای اختصاص به ماشین مجازی در هر زمانی را نشان می دهد. این عدد بایستی کمتر یا مساوی مقدار Startup RAM باشد. اگر ماشین مجازی به حافظه کمتری نیاز داشته و یا دیگر ماشین های مجازی به حافظه بیشتری نیاز داشته باشند Minimum RAM به Hyper-V این امکان را می دهد که مقدار حافظه اختصاص یافته به ماشین مجازی خاصی را کاهش دهد.

Maximum RAM

بیشترین مقدار حافظه که یک ماشین مجازی می تواند تقاضا کرده و مورد استفاده قرار دهد که حداکثر آن ۶۴G می باشد.

Memory Buffer

مقدار حافظه ایی که Hyper-V  قصد تخصیص به ماشین مجازی را دارد در قیاس با مقدار حافظه ایی که واقعاً توسط برنامه ها و اپلکیشین های در حال اجرا در ماشین مجازی مورد نیاز است.

Memory Weight

اولویت ماشین مجازی را برای اخذ حافظه پویا نشان میدهد.

در مقابل حافظه پویا، در VMware Vsphere ، Hot add این امکان را به ادمین می دهد تا میزان حافظه ماشین مجازی را بدن وقفه افزایش دهد.

Hot add را در طول پیکر بندی VMware می توان فعال کرد چون به صورت پیش فرض این گزینه فعال نیست و ماشین های مجازی بایستی خاموش شوند تا بتوان این گزینه را فعال کرد. ضمناً VMware، Hot add حافظه ، پردازنده ، NIC و … را نیز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.