فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی
فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

تفاوت سرورهای HP با پارت نامبر مشخص و پارت نامبر نامشخص (CTO)

HP محصولات خود را به دو شیوه PN و CTO به بازار عرضه می کند. PN (Part Number) سرور شناسه ای است برای معرفی سرور و اجزای آن شامل تاریخ تولید بهمراه مشخصات فنی و سریال تمامی قطعات که به شکل یکپارچه در کارخانه اسمبل، تست کنترل کیفی، سپس عملکرد و راهی بازار می گردد که هدف از طبقه بندی به شیوه پارت نامبر ساده کردن سفارش و آسان سازی در پیگیری و استفاده از خدمات گارانتی آن محصول خریداری شده می باشد.
اما در شیوه عرضه CTO (Configure to order) محصولات به شکل یکپارچه نشده و Base روانه بازار می گردد تا بسته به نیاز و سلیقه مشتری عمل کانفیگ توسط خود خریدار روی آنها انجام گیرد که این شکل عرضه محصولات، نگرانی و مشکلات خاص خود را به همراه دارد.
که برخی از این مشکلات عبارتند از :
۱- مونتاژ توسط نیروی انسانی استاندارد نبوده و معایبی را از قبیل انتقال الکتریسیته ساکن از بدن فرد مونتاژکننده به قطعات داخل سرور را در پی خواهد داشت.
۲- نصب ناصحیح درپوشها موجب عدم گردش هوای مازاد در داخل سرور شده و در نتیجه بالا رفتن دمای سرور را به همراه خواهد داشت.
۳- در این شیوه عرضه یعنی سرورهای غیر پارت نامبر احتمال استفاده از قطعات غیر اورجینال (OEM) و نو شامل RAM Heat Sink , CPU , Power , FAN وجود دارد.
۴- در هنگام بروز اشکال فنی زمانیکه به سایت HP مراجعه می نمائید قبل از هر گونه پاسخی به سئوال: از شما پارت نامبر و شماره سریال دستگاه پرسیده می شود البته باید اذعان داشت که سرورهای CTO به دلیل عدم برخورداری از کنترل کیفیت HP عموماً قیمت پائین تری هم نسبت به سرورهای اورجینال با پارت نامبر استاندارد دارند. در کل می توان چنین استنباط کرد که در شیوه ارائه پارت نامبر حاشیه امنیتی مشتری برای خرید بسیار بالاست چرا که کارخانه سازنده با رعایت اصول بهینه سازی و استانداردهای موجود بهترین شیوه تولیدی را اتخاذ کرده است. لازم بذکر است که جهت کنترل نمودن وضعیت سرور خود کافی است با وارد کردن پارت نامبر و سریال سرور در سایت زیر (Hp Warranty look up) از اصالت آن آگاه شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.