فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی
فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

سیستمهای رندرفارم

یکی از مشکلات و گرفتاریهای بزرگ طراحان و رندرمن های دنیا، مواجه شدن با زمان رندرینگ و پردازش تصاویر است.در میان تعداد بسیار زیاد نرم افزارها و موتور های رندرینگ در دنیا، به جرات میتوان گفت که همگی آنها با یک سد بزرگ به نام زمان روبرو هستند.

این شرکت  تلاش میکند تا با ارائه راهکارهای سخت افزاری و آموزشی این سد را از میان بردارد .

هر چه کیفیت Render خروجی بالاتر و به واقعیت نزدیک تر باشد، زمان لازم برای دریافت فایل نهایی بالاتر رفته به گونه ای که در برخی از فایلها این زمان به چندین روز خواهد رسید.افزایش زمان رندرینگ با استفاده از توابع و الگوریتمهای انحصاری این نرم افزارها بشدت بالا خواهد رفت. این مسئله به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کاربران این مورتوهای رندرینگ (Render Engine) می باشد که با توجه به نبود سیستم های مناسب پردازش سه بعدی و رندرینگ، گاهی کیفیت فدای سرعت شده و با کاهش کیفیت، به ناچار زمان طولانی رندرینگ را کاهش می دهند .

در برخی از موارد نیز، متاسفانه هرچقدر کیفیت خروجی را پایین بیاورید باز هم نمی توانید عملیات Render را به پایان برسانید و با Crash کردن سیستم مواجه خواهید شد. استفاده از توابع رندرینگ متنوع و پردازش نور و روشنایی مانند Vray Frame Buffer, Global illuminatios (GI) , AntiAliasing , Indirect illumination,Brute force, irradiance    map, Global phon mapping , ligh cache , caustics, DMC sampler   به همراه تنظیمات صحنه و حجم مدلهای موجود، تعداد نورهای درون صحنه و ... همگی باعث افزایش زمان رندرینگ به طرز چشم گیری خواهند شد .

کارشناسان این شرکت با توجه به آزمایش های انجام شده بروی قطعات و بهره گیری از قوانین و آموخته های خود، سریعترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های مورد نیاز نرم افزار رندرینگ را تهیه کرده اند. این سیستم ها بر اساس نوع کاربری آنها به دسته های زیر تقسیم خواهند شد .

سیستم های مخصوص رندرینگ تک فریم و انیمیشن های کوچک ویژه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی ، مدلسازان، شبیه سازان رایانه ای و پردازش تصویر :

این دسته از سیستم ها برای آن دسته از مهندسان معمار و طراحی تهیه شده است که نیاز به رندر (Render) های تک فریم داشته و سرعت تست رندر (Render) آنها می بایست بالا باشد. این دسته از سیستم ها دارای شرایط خاصی می باشد که تکرار عملیات رندر (Render) و تصحیح را بسیار آسان و سریع نموده تا بهترین نتیجه بدست آید .

سیستم های حرفه ای رندرینگ و شبیه سازی :

این دسته از سیستم ها انحصارا برای آندسته از مهندسان و طراحانی آماده شده است که فقط تمرکز خود را بروی رندر پروژه های حجیم قرار داده اند و از پارامترهای Global Illuminations, Caustics , Ray Casting, Radiosity, Ray Tracing و یا Scan-Line   Rendering   با کیفیت تصویری بالا بهره خواهند برد

سیستم های مخصوص برای ساخت انیمیشن، جلوه های ویژه و فیلم :

این دسته از سیستم های برای آندسته از عزیزانی تهیه شده است که علاوه بر فعالیت های سیستم های حرفه ای رندرینگ و شبیه سازی، تهیه تصاویر متحرک ( انیمیشن ) در مد کارتون و یا واقعی (Real) را در برنامه کاری خود قرار داده اند. این دسته از از سیستم های شامل WorkStation   ها و   Render Node ها و Render Server ها می باشد .

سیستم های مخصوص انیمیشن و رندر (Render) برای شرکت ها و سازمان ها :

راه کار شرکت آپسیس برای آندسته از شرکت ها که دارای پرسنل متعدد بوده و نیاز به سیستم های بیشتری برای رندرینگ و کار با مدلهای سه بعدی سنگین دارند و همچنین قیمت مناسب سیستم ها در اولیت خرید آنها می باشد استفاده از سیستم های Client / Server Rendering   بر پایه Node و XPD   می باشد .

سیستم های پردازش گرافیکی GPGPU & GPU Computing

راه کار آپسیس برای پردازش های موازی بر اساس پردازنده گرافیکی یا همان GPU Computing   و یا پردازش های موازی در زمینه شبیه سازی و محاسبات که به آن GPGPU یا  General-purpose computing on graphics processing units   استفاده از سیستم های پردازش GPU   این شرکت می باشد .

سیستم های فوق سریع Render Farm :

پیشرفت توان پردازش رایانه‌ها کمک‌های بزرگی در راستای تحقق تصورات و خلاقیت‌های بصری داشته، اما بال پرواز خیال انسان همیشه گامی جلوتر از توان معمول رایانه‌هاطلب کرده است. یکی از چالش‌های اصلی استودیوهای مختلف پویانمایی و جلوه‌های ویژه فراهم آوردن توان پردازش کافی برای نیاز رو به رشد هنرمندان این عرصه بوده و می‌باشد. راه‌حل این مشکل، تقسیم کار بین چندین رایانه و انجام پردازش به صورت همزمان و موازیست. به عنوان مثال، در مجموعه سه‌گانة «ارباب حلقه‌ها» 3200 پردازنده به صورت موازی به مدت بیش از 6 سال به کار گرفته شد تا ساخت این فیلم امکان‌پذیر شود .

در استودیوهای پویانمایی ایران نیز حرکت به سمت تولیدات سه‌بعدی با کیفیت بالاتر و حجم بیشتر مشاهده می‌شود، اما محدودیت توان پردازش در استودیوها هنرمندان را با مشکل روبرو کرده است، زیرا استفاده از مدل‌هایی با جزییات بیشتر، پدید آوردن صحنه‌های غنی با عناصر زیاد و یا استفاده از فناوری های نورپردازی واقع‌گرایانه زمان رندر را به شدت افزایش می‌دهد.

  با توجه به اینکه برای تولید هر ثانیه انیمیشن لازم است 25 فریم رندر شود، برای تهیة هر دقیقه انیمیشن باید 1500 فریم رندر شود. اگر زمان میانگین رندر یک فریم را 5 دقیقه در نظر بگیریم، بالغ بر 7500 دقیقه یا به عبارتی 5 روز زمان پردازش لازم است. حال اگر پردازش این انیمیشن به یک رندر فارم با 10 گره پردازشگر واگذار شود، کل عملیات رندر ظرف 12 ساعت یا نیمی از روز انجام خواهد شد . انجام عملیات رندر روی رندر فارم مزایای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

کاهش زمان رندر پویانمایی‌ها و در نتیجه امکان تولید حجم بیشتری از پویانمایی
بیکار بودن رایانة انیماتور در زمان رندر و امکان استفاده از آن و در نتیجه دستیابی به بهره‌وری بالاتر

کوتاه شدن زمان چرخة «رندر - تصحیح - رندر» و در نتیجه امکان انجام تصحیحات بیشتر در زمان مشابه برای دستیابی به کیفیت بالاتر

رندر فارم علاوه بر امکانات فوق، بستری با استانداردهای بالای IT فراهم می‌کند، این بستر شامل شبکه پر سرعت و منبع ذخیره‌سازی مرکزی امن و سریع است. این امکان برای استودیوهای کوچک قابلیت استفاده ازمواردی مشابه امکانات IT یک استودیوی بزرگ را با دردسر بسیار کمتر فراهم می‌کند. به عنوان مثال وجود منبع ذخیره‌سازی مرکزی در استودیوها، دسترسی به فایل‌ها را بسیار آسان نموده، از مشکلات ناشی از متفرق بودن فایل‌ها و منابع دیگر جلوگیری می‌کند .

شما می توانید بر کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت در تماس باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.